9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 56.-59 Sayfa Cevapları
TÜM SINIFLARA AİT DERS ve ÇALIŞMA KİTAPLARI CEVAPLARI İÇİN TIKLAYINIZ

Sayfa 56

11)a) “Merdiven” şiirinde imgelere ve söz sanatlarına sıkça yer verilmiştir. “Roman Sanatı” metni ise öğretici bir metin olduğundan imge ve sanatlara yer verilmemiştir.
b)Söz sanatları şiirin anlamını okuyucunun yorumlayarak çıkarmasını sağlar. Şiirin daha etkileyici ve derin olmasını sağlar.

1. Etkinlik

İlahi
Gönül suya benzetiliyor.
Gazel
Şair kendini pervaneye, aşkı ilahi bir muma, zevki zincire, gönlünü ise divaneye benzetiyor.
Gazel
Şair kendini Mecnun’a benzetiyor.
Koşma
Şair kumdan kuma savrulduğunu söylüyor. Kendisini dolaylı olarak Mecnun’a benzetiyor.
Serenad
Şair kendisini mevsime benzetiyor.
Sitem
Şair canını dikenli bir çekirdeğe benzetiyor.
Şairin Seyir Defteri
Benzetme yoktur.
Ben Sana Mecburum
Şair, sevgilinin adını mıha benzetiyor.
Mihriban
Lambadaki alev üşüdüğüne göre dolaylı olarak insana benzetiliyor.
12)İmgeler, hayal ve zekanın ürünleridir. Her imge sanatsal bir buluştur. İmge ile edebi sanatlar arasında güçlü bir bağ vardır. Edebi sanat, bir duygu veya düşünceyi doğrudan değil dolaylı anlatma ihtiyacından doğar. İmge ise bu anlatıma hayal gücünü de katarak ifadenin güzelliğine katkıda bulur.

Sayfa 57

1.Etkinlik

Kimsesiz bir sokak ortasındayım, arkama bakmadan yürüyorum. Yolumun karanlığa saplanan bir noktasında, sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum.
Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık; evlerin bacasını yıldırımlar kolluyor. İn cin uykuda, yalnız iki yoldaş uyanık; biri benim biri de serseri kaldırımlar.

2.Etkinlik

1)Bir şiirde ünsüz seslerin sıkça tekrarlanmasına aliterasyon, ünlü seslerin tekrarına ise asonans denir. Kaldırımlar şiirinin ilk dörtlüğünde “k” sesinin sıkça tekrarlandığı dikkatimizi çekiyor.
2)Şiirdeki dizelerin hece sayıları eşittir. Bu eşitlik, şiirin ritmini güçlendirmekte, şiire akıcı bir ifade kazandırmaktadır.

Sayfa 58

4)
Redif
Uyak
-ortasında
-yürüyorum
-noktasında
-görüyorum
-sında
-yorum
Ta
(tam uyak)
-kapanık
-yıldırımlar
-uyanık
-kaldırımlar
-ık
-lar
An(tam uyak)
Ldırım(zengin uyak)
-birikiyor
-devler
-dikiyor
-evler
-iyor
-ler
İk
Ev
(tam uyak)
-annesi
-insandır
-sesi
-lisandır
-i
-dir
Es(tam uyak)
San(zengin uyak)
-kucakta
-çocuğum
-sokakta
-yolculuğum
-ta
Ak(tam uyak)
Uğ(tam uyak)
-gitsin
-fenerler
-işitsin
-kemerler
-sin
-ler
İt
Er
(tam uyak)
-görüneyim
-verin karanlıkları
-bürüneyim
Serin karanlıkları
-in karanlıkları
Ün(tam uyak)
Er(tam uyak)
-boya
-ateş
-uykuya
-eşi
Redif yok
Ya(tam uyak)
 Eşi (zengin uyak)

Sayfa 59

4.Etkinlik

Şiirlerdeki ritmik farklılıklar kullanılan uyak, redif, aliterasyon, asonans ve ölçü gibi ses unsurlarıyla ilgilidir. Ayrıca şiirin temaları, birimleri ve dizelerin dizilişi de şiirin ritmin etkiler.

5.Etkinlik

Şiirlerin temaları söyleyiş tarzlarını etkilemektedir.

ekoyay edebiyat 9.sınıf ile ilgili görsel sonucu
Yasal Uyarı: Yayınlanan yazıların ve haberlerin tüm hakları calisma-derskitabicevaplari.com'a aittir.

, ,

0 yorum

LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ

d. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar