9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 141.-148.Sayfa Arası Cevapları
Sayfa 141
7)Metnin ahenk unsurları uyak, redif ve ses tekrarlarıdır. Metnin manzum olarak kaleme alınması, anlatımın akıcı ve etkileyici olmasını, anlatılan olayın akılda kalıcı olmasını sağlamıştır.
8)Metinde açık ve sade bir dil kullanılmıştır.
Dil, şiirsel işlevde kullanılmıştır.
9)Metinde günlük konuşma diline ait kelimelere yer verilmiştir.
10)Modern şiir geleneği
11)İlahi bakış açısı
12)Metinde şiire özgü nitelikler:
Uyak ve rediflerle ses ahenginin sağlanması
Dize ve bent birimlerinin kullanılması
İmge ve mecazlara yer verilmesi
Coşkulu, akıcı bir anlatımın olması
Metinde düzyazıya özgü özellikler:
Bir olay örgüsünün olması
Kişi, yer, zaman unsurlarının olması
Kişilerin birbirleriyle konuşmaları
13)Milli Edebiyat Dönemi
14)Metnin temasını esas alırsak Mehmet Emin Yurdakul’un toplum sorunlarına ve bireylerin yaşamda karşılaştıkları güçlüklere duyarlı olduğu anlaşılmaktadır.
15)Modern şiir geleneğinin yapı ve tema özelliğini taşımaktadır.
6.Metin(Hikaye)- Akrep
Ekoyay Yayınları 9. Sınıf Türk Edebiyatı Cevapları Sayfa 144
1)Yazar, Arapların hayat tarzından pek hoşlanmıyor. Onların özellikle yemek kültürlerini tiksindirici buluyor.
2)Metnin Olay Örgüsü:
Yazarın Halep’in bir kasabasına uğraması
Eski bir arkadaşı olan mutasarrıfla birlikte bir Arap şeyhinin davetine katılması
Burada akreplerle ilgilenen tuhaf bir Arap görmesi
Arap’la birlikte Arap çadırına gitmeleri, burada yavru akrepleri görüp tiksinmesi
3)Yazar (Anlatıcı): Refik Halit Karay, bu hikayeyi Halep’te sürgün yıllarındayken yazmıştır. Yurt özlemiyle yanıp tutuşmaktadır.
Mutasarrıf: Yazarın Halep’te yaşayan fakat İstanbul’dan tanıdığı eski bir dostudur.
Ebu Akrep: Akreplerle oynamaktan, onları vücudunda gezdirmekten korkmayan bir Arap bedevisi.
4)Hikaye, Refik Halit Karay’ın sürgün olarak yaşadığı 1920-1930 yılları arasında geçmiş bir olayı anlatmaktadır. Zamanın gerçeklik yönü güçlüdür. Mekan ise Şam’ın Halep şehridir.
5)Hikayenin teması “cahil cesareti”dir.
6.Etkinlik
“Akrep” adlı metin, düzyazıyla yazılması bakımından Leyla ile Mecnun mesnevisinden farklılık gösterir. İki metnin ortak özellikleri ise bir olayı anlatmaları ve kişi, yer, zaman ve mekan gibi unsurlara sahip olmalarıdır.
6)Hikaye türünün ilk örnekleri Tanzimat Dönemi’nde yazılmıştır. Okuduğumuz metin ise Cumhuriyet Dönemi’nin ilk yıllarında yazılmış modern bir öyküdür.
8)Hikaye türüne özgü nitelikler:
Düzyazıyla yazılmıştır.
Yazarın yaşamış olabileceği bir olay anlatılmaktadır.
Kurmaca özelliği vardır.
Olay örgüsü, kişiler, yer ve zaman unsurlarına sahiptir.
Olay örgüsü serim, düğüm, çözüm planına göre dizilmiştir.
Bir ana düşüncesi vardır.
Kelimelerin yan anlamlarına yer verilmiştir.
Betimleme ve diyaloglar vardır.
Dil, şiirsel işleviyle kullanılmıştır.
7.Metin (Roman)- Gün Olur Asra Bedel
Ekoyay Yayınları 9. Sınıf Türk Edebiyatı Cevapları Sayfa 146
1)Metinde, toplumdaki ahlaki çözülmeler bir ölünün son vasiyetinin yerine nasıl getirildiği konusuyla birlikte ele alınmıştır.
7.Etkinlik
Olay Örgüsü
|
Kazangap adlı kişinin cenazesinin kaldırılması için hazırlıklar yapılması
Kazangap’ın şehirden gelen oğlunun ilgisiz tavırlar sergilemesi
Kazangap’ın en yakın arkadaşı olan Yedigey’in bu duruma sinirlenmesi
Tren istasyonu muhitinde yaşayan insanların cenaze merasimi için hazırlıklar yapmaya başlaması
|
Kişiler
|
Kazangap, Yedigey, Kazangap’ın oğlu, diğer mahalle sakinleri
|
Zaman
|
Sabitcan’ın arabası olduğuna göre olay son yüzyıl içinde yaşanmıştır.
|
Mekan
|
Kırgızistan’da bir tren istasyonu çevresindeki mahallelerden biri.
|
Ekoyay Yayınları 9. Sınıf Türk Edebiyatı Cevapları Sayfa 147
2)Metnin teması “kültürel yozlaşma”dır.
3)Metnin dil ve anlatım özellikleri:
dil açık ve sadedir.
dil açık ve sadedir.
Betimleme ve karakter portrelerine sıkça yer verilmiştir.
Anlatıcı, kişilerin karakter özelliklerini yer yer eleştirmekte, olaya kendi görüşlerini de katmaktadır.
Öyküleyici anlatıma yer verilmiştir.
Dil, şiirsel işlevde kullanılmıştır.
4)Modern romancılık geleneğinin en seçkin örneklerinden biridir.
6)Cengiz Aytmatov, hayatını Kırgız halkının kendi kültürel köklerini tanıyıp yaşaması için adamış bir yazar ve devlet adamıdır.
7)Düzyazının anlatım olanaklarından yararlanılmıştır.
8.Etkinlik
Dünyada roman türünün ilk örneği 17.yy’da Cervantes tarafından yazılan “Don Kişot” adlı romandır.
10.Etkinlik
2)Çanakkale Savaşı Türklerin hafızasında derin izler bırakan çok acı ve zaferlerle dolu bir toplumsal olaydır.
3)Doğal destanların oluşumunda toplumun yaşadığı büyük savaşlar, doğal afetler ve göçler etkili olmuştur.
4)Destanlar birleştirici bir güce sahiptir.
5-6) Aşık Garip ve Şah Sanem, Leyla ile Mecnun adlı metinlerde anlatılanların günümüzde yaşanması mümkün değildir.
11.Etkinlik
Edebiyat, milli kimliği ayakta tutan, koruyan, geçmişten günümüze, günümüzden geleceğe taşıyan en önemli varlıktır. Edebi metinlerde bir milletin dilinden sosyal yaşamına, tarihinden tekniğine, ekonomisinden kültürüne her şeyini bulmak mümkündür.
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 163.-164.Sayfa Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 161.-162.Sayfa Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 151.-159.Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 148.Sayfa Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 141.-148.Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 135.-140.Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 127.-132.Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 111.-123.Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 87.-89.-90.-91.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 83.-86. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 79.-81. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 76.-77. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 73.-74. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 72. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 66.-71 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 61.-65 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 56.-59 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 52.-54. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 50.-51 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 47.-49 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 45.-46 Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 44.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 43.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 37.- 38.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 33.- 34.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 32.Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 27.-31. Sayfa Arası Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 26. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 24.-25. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları 22.-23. Sayfa Cevapları
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Cevapları Sayfa 19-21 Arası
- [04] 9.Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Cevapları Sayfa 18
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları Cevapları Sayfa 16 -17
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları Cevapları Sayfa 14 -15
- [04] 9. Sınıf Türk Edebiyatı Ekoyay Yayınları Cevapları Sayfa 10 -13
Yasal Uyarı: Yayınlanan yazıların ve haberlerin tüm hakları calisma-derskitabicevaplari.com'a aittir.
0 yorum
LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ