7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Meram Yayınları 89.-94. Sayfa Arası Cevapları
TÜM SINIFLARA AİT DERS ve ÇALIŞMA KİTAPLARI CEVAPLARI İÇİN TIKLAYINIZ

1. ETKİNLİK

Metindeki görsellere bakarak metinde anlatılan olayları kendiniz tahmin edip yazabilirsiniz.

2. ETKİNLİK

Metinde Gelişebilecek Olaylar
Hikayenin akışına göre hayal gücünüzü kullanarak kitapta verilmeyen kısmı kendiniz yazabilirsiniz. Aşağıda kitapta verilmeyen kısım verilmiştir.
Metinde Gelişen Olaylar 
– Usta, babamın arkadaşı!
– İşte bir dalavere olmasın?
– Benim de aklıma gelmiyor değil ama ne de olsa baba. Kötü şeyler düşünmek istemiyorum.
Dereden tepeden uzun uzun konuştuk. Bu arada her gün, sabahın beşinde çalar saatin sesiyle uyandığını, gaz ocağına çaydanlığı oturttuğunu, bulaşıkları yıkadığını, çarşıdan ekmek, peynir aldığını, altıya doğru kardeşlerinin karnını doyurup pek pek altı buçukta omuz omuza işçi kalabalığıyla vapura binip yedide Köprü’ye geldiğini, yediyi çeyrek geçe de atölyede iş başı yaptığını öğrendim.
– Peki, ne olacak bunun sonu?
– Ne gibi amca?
– Mesela, bir imkân çıksa karşına. Tekrar okula girip sonunda bir kaptan olmak ister miydin?

3. ETKİNLİK

Sebep: Çocuğun yaşına uygun olmayan torna tesviye işinde çalıştığını söylemesi.
Sonuç: Yazarın şaşırması.
Sebep: Çocuğun annesinin ölmesi.
Sonuç: Çocuğun iki kardeşiyle ortada kalması.
Sebep: Çocuğun iki kardeşine de bakma sorumluluğunu üstlenmesi.
Sonuç: Çocuğun okulu bırakması.
Sebep: Çocuğun zaman zaman işten bunalması.
Sonuç: Çocuğun paydoslarda Ateş Ali ile misket oynaması.

4. ETKİNLİK

Amaç: Yazarın, küçücük pedalıyla ekmeğini kazanan bir arkadaşını görmek istemesi.
Sonuç: Sefer tasına benzeyen hanlardan birine gitmesi.
Amaç: Çocuğun yazarı oturtmak istemesi.
Sonuç: Çocuğun tahta sandığı ters çevirip yazara ikram etmesi.
Amaç: Çocuğun büyük denizlerde, dalgalı, korkunç denizlerde dolaşmak, Avrupa’ya Amerika’ya gitmek istemesi.
Sonuç: Çocuğun kaptan olmak istemesi.
Amaç: Çocuğun boyunun uzayıp uzamadığını merak etmesi.
Sonuç: Duvarda kurşun kalemle boyunu ölçmesi.

5. ETKİNLİK

“Harika Çocuk” metninin Ana Fikri: Küçük yaşta ailesine bakmak için çalışmak zorunda olan çocukları düşünüp okulumuzun, okumanın kıymetini bilmeliyiz.

6. ETKİNLİK

a. 
Örnektir
Ayhan ve ailesi mutlu bir hayat sürmektedirler. Ayhan’ın babasının bir torna tesviye atölyesi vardır. Ayhan okula gitmekte, okuldan çıktıktan sonra da babasına yardım etmektedir.
Bir gün Ayhan’ın annesine bir araba çarpar. Annesi ağır yaralanır. Doktorlar annesinin tekrar yürüyebilmesi için ameliyat olması gerektiğini söylerler. Fakat ameliyat çok pahalıdır. Ayhan’ın babası ameliyat masraflarını karşılamak için atölyesini satar. Annesi ameliyat olur fakat ameliyat esnasında yaşamını yitirir.
Ayhan’ın babası işsiz kalınca başka bir yerde çalışmak zorunda kalır. Aldığı maaş yetmemektedir. Bu yüzden Ayhan’ı okuldan alıp bir arkadaşının yanına çırak verir. Ayhan, okuldan ayrıldığı için çok üzülür fakat ailesine de yardım etmek zorunda olduğu için canla başla çalışmaya başlar…
b.
Örnektir
Ayhan’ın bu fedakarlığı beni çok etkilemişti. Ailesine bakmak için yaşına bakmadan ağır işler yapan, ama okumayı çok isteyen bu çocuğa yardım etmek istiyordum.
Önce Ayhan’ın babasını buldum. İsterse benim yanımda daha yüksek maaşla çalışabileceğini fakat tek şartımın Ayhan’ın okula geri dönmesi olduğunu söyledim. Babası önce pek sıcak bakmadı, ama Ayhan’ın hayallerini anlatınca teklifimi kabul etti.
Ayhan’ın babası artık yanımda çalışıyordu. Maddi durumu düzelince Ayhan’ı çalıştığı yerden alıp tekrar okula yazdırdı. Ayhan okulunu başarıyla bitirdi ve aynı hayallerindeki gibi kaptan oldu…

7. ETKİNLİK

Örnektir
GAZİANTEP İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNE,
Durgunsu semtinde yaşayan bir engelliyim. Ulaşımımı tekerlekli sandalye ile yapıyorum. Semtimizdeki kaldırımlara arabalar park ettiği için ben ve benim gibi engelli vatandaşlar ulaşımda sıkıntı çekmektedir. Kaldırımlara park eden araçlar için önlem alınmasını istiyorum.
Gereğini arz ederim.
28.12.2015
Rasim SÖNMEZ
Adres: Musul Sok. Nu: 75/1
Durgunsu – İSLAHİYE

8. ETKİNLİK

  1. Cümle: durum
  2. Cümle: zaman
  3. Cümle: soru
  4. Cümle: miktar
  5. Cümle: belgisiz

9. ETKİNLİK

  1. Cümle: sabah
  2. Cümle: erken
  3. Cümle: yürüyerek
  4. Cümle: nasıl
Yasal Uyarı: Yayınlanan yazıların ve haberlerin tüm hakları calisma-derskitabicevaplari.com'a aittir.

, ,

0 yorum

LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ

d. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar